przejdź do Sochaczew.pl
Sochaczew
245077 odwiedzin
Lato na siłowni plenerowej

Lato to idealny czas, aby poprawić swoją kondycję i sylwetkę. Coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z siłowni zewnętrznych. Urządzenia do ćwiczeń na powietrzu są w Sochaczewie ogólnodostępne od trzech lat i cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

Tak zwane Street Workouty pojawiły się w naszym mieście w 2014 roku. Powstały one za pieniądze z puli pierwszej edycji Sochaczewskiego Budżetu Obywatelskiego. Pomysł spodobał się mieszkańcom. Poparło go blisko 1300 sochaczewian. Później samorząd miejski doposażał jeszcze siłownie w nowe urządzenia. Obecnie na terenie Sochaczewa jest osiem lokalizacji, gdzie można trenować na powietrzu.

Rekreacyjnie i wyczynowo
Przyrządy do ćwiczeń znajdują się w każdej dzielnicy miasta. Największy wybór i różnorodność urządzeń jest na terenach Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, przy stadionach na ulicy Warszawskiej i Chopina. Znajduje się tam po dziewięć urządzeń oraz cztery poręcze do podciągania na rękach i robienia pompek. Ponadto siłownie plenerowe dostępne są w ogródku jordanowskim przy al. 600-lecia, przy osiedlowych placach zabaw w Karwowie, Malesinie, przy ul. Żwirki i Wigury oraz na terenach miejskich placówek oświatowych - Gimnazjum nr 2 i Szkoły Podstawowej nr 2.

W okresie letnim właściwie przez cały dzień na siłowniach można zastać osoby ćwiczące. Pani Krystyna najchętniej odwiedza teren przy Gimnazjum nr 2.

- Przychodzę tu z kijkami, robię dwa-trzy okrążenia bieżnią wokół boiska, a potem przenoszę się na siłownię. Korzystam z „łatwiejszych” urządzeń, stosownie do wieku i stanu zdrowia. Mimo że nie ćwiczę wyczynowo, i tak czuję się świetnie. Problem mam tylko w upalne dni. Wtedy muszę zaczynać wcześnie rano, żeby później nie wystawiać się na piekące słońce - mówi nam pani Krystyna.

Gorące dni nie są przeszkodą dla młodych użytkowników siłowni. Tych można spotkać przez całe wakacje o każdej porze dnia. Twierdzą, że im więcej wyciśniętego potu, tym lepiej.

W różnorodności siła
Sprzęt jest prosty w obsłudze. Przy każdej siłowni znajdują się tablice informacyjne (niestety część z nich została już zdewastowana). Pokazują one, jak właściwie wykonać dane ćwiczenie na konkretnym urządzeniu, a także które mięśnie są zaangażowane w trakcie jego wykonywania. W każdej lokalizacji urządzenia są dobrane w taki sposób, by zapewnić ogólnorozwojowy charakter ćwiczeń, a więc wzmocnić mięśnie całego ciała. Jest kilka typów urządzeń. Najpopularniejsze z nich to:
• Biegacz - wzmacnia mięśnie i stawy nóg, aktywuje ruch bioder, zwiększa ruchomość stawów kolanowych i biodrowych oraz poprawia zmysł równowagi ciała.
• Orbitrek - aktywuje ruch bioder, barków, ramion oraz nóg. Wzmacnia stawy, rozciąga mięśnie. Poprawia krążenie krwi i koordynację ruchową.
• Wahadło - buduje mięśnie i wzmacnia koordynację ruchową. Aktywuje mięśnie bioder oraz stawów biodrowych, wzmacnia mięśnie brzucha i pleców.
• Twister - poprawia koordynację ruchową. Aktywuje stawy biodrowe, wzmacnia mięśnie brzucha oraz lędźwiową część kręgosłupa.
• Motylek - wzmacnia mięśnie ramion, pleców, grzbietu. Pomaga w utrzymaniu poprawnej postawy ciała.
• Rowerek - wzmacnia mięśnie nóg i dolne partie ciała, poprawia ruchomość stawów kończyn dolnych, koordynację ruchową i ogólną kondycję.
• Wyciąg górny - buduje i wzmacnia mięśnie barków, ramion i górnych partii pleców.
• Wioślarz - wzmacnia mięśnie nóg, ramion i górnej partii pleców.
• Koła Tai-chi - wzmacniają mięśnie nóg i dolne partie ciała, poprawiają ruchomość stawów kończyn dolnych, koordynację ruchową i ogólną kondycję.

Ćwiczą i starzy i młodzi. Urządzenia w doskonały sposób sprawdzają się dla osób, które nastawiają się na trening siłowy, ale także u osób potrzebujących rehabilitacji.

Specjaliści przekonują, że korzystając z siłowni można wzmocnić kondycję fizyczną i odporność oraz poprawić koordynację ruchową. Nawet niewielki wysiłek fizyczny wpływa pozytywnie na lepszy stan zdrowia, poprawę układu krążenia, redukcję stresu. Ćwiczenia na powietrzu dotleniają organizm, który jest bardziej wytrzymały i szybciej redukuje tkankę tłuszczową. I co najważniejsze, każdy może to robić całkowicie za darmo.

Maciej Frankowski, sos

 

A A A
22.08.2017
godz.10:07
 

Zapisz się na newsletter

najnowsze zdjęcia
kontakt