przejdź do Sochaczew.pl
195015 odwiedzin
Teresiński żuk strażacki znowu rusza w trasę rajdu ZŁOMBOL
Złombol to wyprawa samochodów produkcji komunistycznej, których orientacyjna wartość nie przekracza 1000 zł. Wyprawa ma na celu uzbieranie środków pieniężnych na zakup darów dla domów dziecka.
Pierwsza wyprawa Złombol odbyła się w latach 2007-2008. Jej celem było Monako. Już w 2009 roku uczestnicy akcji zdobyli koło podbiegunowe. W 2010 na trasie stawiło się aż 121 aut. Tym razem celem Złombolistów był Istambuł. W 2011 padł kolejny rekord ilości uczestników – wystartowało niemal 130 ekip, aby odwiedzić Loch Ness w szkockich Highlands. Złombol 2012 dotarł do Olimpii, a w 2013 pokonał niesamowitą trasę aż na Nordkap. Celem zeszłorocznej wyprawy było  Lloret de Mar. Tymczasem w tym roku kierowcy starych PRL-owskich  pojazdów obrali za cel przełęcz Passo dello Stelvio.  Znajduje się ona na wysokości 2758 m n.p.m.
 
Każdej z wypraw Złombol towarzyszy szczytny, charytatywny cel. Zbiórka pieniędzy odbywa się poprzez sprzedaż powierzchni reklamowej na uczestniczących w rajdzie pojazdach. Całość zebranych w ten sposób środków zostanie przekazana na zakup darów dla dzieci z domów dziecka. W związku z tym to Złombolowcy pokrywają wszystkie koszty wyprawy z własnej kieszeni, tak jak i wydatki na promowanie wydarzenia, czy utrzymanie strony internetowej.
 
Jak do tej pory wsparcie dla Złombol przekazało wiele firm z terenu całej Polski i nie tylko – m.in. Olmet, Renault Pietrzak, Hotel Monopol Katowice, Likus Hotele & Restauracje, Biuro Rachunkowe Bożena Rudnicka, Inter-Druk Bis 2, Dziecko.sklep.pl, eneduerabe.pl, Ośrodek szkolenia kierowców Liro, Myjnia samochodowa w Silesia City Center, Impera International, JunJin Sp. z o.o., Tucher, Eneduerabe.pl , Starter, Driver, Mr. Cook, Medicina Sp. z o.o, onet.pl, GZGK Teresin, TOK, GATAX TAXI oraz wiele osób prywatnych. Pełna lista darczyńców dostępna jest stronie internetowej www.zlombol.pl.
 
Już po raz drugi w Złombol wystartuje ekipa z Teresina. Trud wyprawy podejmie żuk strażacki, którego karoseria czeka na oklejenie reklamami sochaczewskich firm.
- Największą wartością takiej pomocy jest oczywiście możliwość niesienia pomocy potrzebującym dzieciom – mówi Michał Odolczyk z załogi OSP Teresin. – Jednak dla samego darczyńcy jest to też świetna okazja do promowania swojej firmy w ogólnopolskich mediach. Ze swojej strony mogę zapewnić, że zrobimy wszystko, żeby pokonać naszym żukiem całość z wynoszącej w tym roku prawie 4 tys. km trasy. Jesteśmy dobrze przygotowani, do tego stopnia, że zabieramy ze sobą wszystkie części, które mogłyby się w drodze do celu popsuć. Na ten moment wiem, że poza nami wystartują jeszcze dwi ekipy z Teresina i jedna z Wyszogrodu. Pokonanie trasy rajdu zajmie około 6 dni – dodaje.
 
Start rajdu jest bardzo medialnym wydarzeniem. Już w zeszłym roku transmitowały go ekipy telewizyjne TVN, TVP3, Teleexpres, TVN Turbo, TV Silesia, Gazeta Wyborcza, Dziennik Zachodni, Dziennik Polska, EchoMiasta, Metro, Classic Auto, WRC, RMF FM, Antyradio, Radio Eska, Wirtualna Polska, KMH, Interia, Prosto z Gminy, teresin.com.pl i wiele mediów lokalnych.
 
W roku 2007 podczas I edycji rajdu udało się zebrać ponad 15 000 zł, za które został zakupiony sprzęt RTV i AGD, zabawki, wyposażenie wnętrz dla dzieci z domów dziecka z Katowic. W roku 2013 wpływy z wydarzenia wyniosły już ponad 302.000 zł. W 2014 wzrosły przeszło dwukrotnie i wyniosły 676.000 zł. Dzieci dostały m.in. sprzęt komputerowy, gry, programy edukacyjne, telewizory, pościel, rowery i akcesoria rowerowe, zabawki, artykuły plastyczne i wiele innych rzeczy, które wywołały uśmiech na ich twarzach.
 
Osoby zainteresowane wsparciem inicjatywy i umieszczeniem swojej reklamy na jednym z wyjeżdżających z powiatu sochaczewskiego pojazdów, mogą się kontaktować z Michałem Odolczykiem za pośrednictwem poczty elektronicznej teresin.com.pl@gmail.com lub telefonicznie pod numerem 696-452-639.
 
Sebastian Stępień
A A A
23.04.2015
godz.14:36

Zapisz się na newsletter

najnowsze zdjęcia
kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość