przejdź do Sochaczew.pl
154043 odwiedzin
Szybkie połączenie Sochaczew-Warszawa

Burmistrz Piotr Osiecki podpisał kolejne porozumienie w sprawie budowy szybkiego szlaku komunikacyjnego na trasie Sochaczew - stacja metra Chrzanów, która miałaby biec przez teren powiatów warszawskiego zachodniego i sochaczewskiego. To już kolejny dokument w tej sprawie podpisany przez zainteresowanych inicjatywą samorządowców. 


Liderem przedsięwzięcia jest starosta powiatu warszawskiego-zachodniego i to właśnie w siedzibie tego starostwa 10 lipca doszło do podpisania porozumienia w sprawie wspólnego wykonania, a co za tym idzie sfinansowania wstępnego studium wykonalności inwestycji. Porozumienie podpisali m.in. wójtowie, burmistrzowie i prezydenci Warszawy, Błonia, Sochaczewa, Starych Babic, Kampinosu i Leszna oraz starostowie sochaczewski i warszawsko-zachodni. 
Porozumienie dotyczy wykonania wstępnego studium wykonalności w celu wspólnej realizacji przyszłej inwestycji pod nazwą – „Obsługa komunikacyjna pasma zachodniego województwa mazowieckiego w korytarzu m. st. Warszawa Dzielnica Bemowo – Stare Babice – Ożarów Mazowiecki – Leszno – Błonie – Kampinos – Sochaczew”. Linia prowadzić będzie z Sochaczewa poprzez gminy Kampinos, Błonie, Leszno, Ożarów Mazowiecki, Stare Babice do stacji metra „Chrzanów”, zlokalizowanej na terenie Dzielnicy Bemowo.

Mimo że stacja metra zostanie oddana nie wcześniej niż za 3 lata, to już zainteresowane samorządy rezerwują w planach zagospodarowania przestrzennego kanał o szerokości ok. 30 m pod budowę szlaku. Aktualnie w planach miejscowych zarezerwowano ok. 40 proc. terenów z ponad 40 km trasy. 
- Ten projekt ma naprawdę duże szanse powodzenia. Mocno wspiera go miasto stołeczne Warszawa, a to znacznie zwiększa siłę naszego porozumienia. Pozytywnie o naszych planach wypowiada się także Marszałek Województwa Adam Struzik. Kiedy trzy lata temu mówiliśmy, że trzeba pracować na przybliżeniem Sochaczewa do Warszawy, wielu pukało się w głowy i żartowało. Dziś to wydaje się naprawdę realne – mówi burmistrz Piotr Osiecki.
Co kryje się pod sformułowaniem szybki szlak komunikacyjny? Na razie nikt tego nie przesądza, ale może to być kolej, albo np. transport autobusowy zwany metrobusem. W tym przypadku pojazdy poruszają się na specjalnie wydzielonych torach lub po wydzielonej jezdni, inne pojazdy nie mają możliwości wjazdu, unika się korków, metrobusy docierają na miejsce bez zakłóceń. To studium pokaże, który środek transportu byłyby najszybszy, najtańszy w utrzymaniu i bieżącej eksploatacji, przyjazny środowisku. 
Przypomnijmy, że na sesji 21 czerwca sochaczewscy radni jednogłośnie upoważnili burmistrza do podpisania porozumienia i tym samym włączenia naszego miasta do grupy dziesięciu samorządów żywo zainteresowanych budową szybkiego szlaku komunikacyjnego łączącego Sochaczew ze stolicą. Na studium wykonalności tego projektu 10 samorządów przeznaczy pół miliona złotych, a za dokumentację zapłacą solidarnie, po 50 tys. zł. Studium pokaże, czy możliwa jest, w jakim śladzie, ile potrwa i ile może kosztować budowa takiego połączenia.

(dw)

A A A
18.07.2013
godz.15:29
 

Zapisz się na newsletter

najnowsze zdjęcia
kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość