przejdź do Sochaczew.pl
154047 odwiedzin
Pracujemy nad wszechstronną ofertą

Dwa miesiące temu, podczas Święta Mieszkańców, otwarto Sochaczewski Punkt Informacji Turystycznej. O to, jak ocenia pierwszy okres jego działalności, pytamy naczelnika Wydziału Kultury, Turystyki i Promocji Miasta, Joannę Niewiadomską-Kocik.

Czy możemy już powiedzieć, że Sochaczewski Punkt Informacji Turystycznej jest potrzebny miastu?
Sochaczewski Punkt Informacji Turystycznej jest potrzebny miastu do promocji, ale przede wszystkim jest potrzebny turystom i gościom, którzy przybywają do naszego miasta. Musimy określić, które jego segmenty cieszą się największym zainteresowaniem, ale też wymagają wsparcia. Właśnie rozpoczynamy wewnętrzną analizę, która ma nam dać odpowiedź na to pytanie, ale żeby to ocenić, musimy zbadać zapotrzebowanie rynku oraz ewentualne kierunki działań naszego punktu informacji.

Co Pani zdaniem należy zbadać?
Jest dużo zagadnień. Na przykład, czy z Sochaczewskiego Punktu Informacji Turystycznej korzystają osoby tylko polskojęzyczne, czy obcojęzyczne, jakimi językami władają, jaka jest ich liczba. Chcielibyśmy również wiedzieć, skąd turyści dowiadują się o istnieniu punktu i na jakiego typu informacje jest największe zapotrzebowanie. Czy to są tematy dotyczące historii miasta i regionu, czy baza noclegowa i restauracyjna, czy może sieć placówek kultury i wydarzenia artystyczne.

Miasto przed otwarciem punktu przygotowało cały zestaw informatorów, materiałów promocyjnych, planów miasta. Może obserwacja, jaki rodzaj publikacji cieszy się największym zainteresowaniem, byłaby tu pomocna?
To także, ale często turyści zabierają większość dostępnych materiałów i trudno wywnioskować, z których najchętniej korzystają. A tych propozycji jest wiele, na przykład w ramach naszego produktu turystycznego pn. „Mała ojczyzna Chopina” promujemy partnerów tego projektu: sochaczewskie instytucje kultury, Europejskie Centrum Artystyczne w Sannikach, Dwór w Strzyżewie, Dom Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli. 

Ale można tam znaleźć również informatory innych placówek czy instytucji: m.in. Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą, Muzeum Kolei Wąskotorowej, hotelu Chopin, lokalnego browaru Socho. Rozumiem, że działa to na zasadzie wzajemnej współpracy.
To prawda, bo chcemy zaprezentować różnorodną i jak najszerszą ofertę związaną z ziemią sochaczewską. Oprócz różnego rodzaju informatorów przygotowujemy także wydawnictwa okolicznościowe. Teraz np. w Sochaczewskim Punkcie Informacji Turystycznej są dostępne materiały na temat 75. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Jeśli organizowane są wydarzenia w ramach „Małej ojczyzny Chopina”, to na plakatach w Sochaczewie, Żelazowej Woli czy Brochowie znajdziemy informacje o  tym, co robią współpracujące ze sobą placówki.

Czy Pani zdaniem punkt powinien być bardziej nastawiony na turystów, czy na mieszkańców miasta?
Myślimy i dbamy o naszych mieszkańców, ale chcielibyśmy, aby Sochaczew przyciągał swoją ofertą kulturalną, turystyczną jak najwięcej osób spoza miasta. Z myślą o jednych i drugich powstał po raz pierwszy w tym roku Wakacyjny Przewodnik Kulturalny. Już po miesiącu okazało się, że było to trafne posunięcie, bo wiele instytucji, punktów usługowych chce go mieć u siebie, twierdząc, że ich klienci chętnie korzystają z tego wakacyjnego wydawnictwa.

Czy w takim razie ma Pani plany co do dalszej działalności Punktu Informacji Turystycznej?
Myślę, że potrzebujemy jeszcze 2-3 najbliższych miesięcy, aby, po analizie dotychczasowej działalności, określić kolejne kierunki rozwoju. Chciałabym dopracować nasz produkt turystyczny i zaproponować go biurom podróży, nie tylko krajowym. W kontekście „Małej ojczyzny Chopina” musimy być dobrze przygotowani na przyszły rok, kiedy to w Warszawie odbywać się będzie Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. To duża szansa, aby do Sochaczewa i okolic przyciągnąć miłośników muzyki naszego kompozytora, turystów, dla których Konkurs Chopinowski to wielkie wydarzenie. Dlatego tak ważne jest przygotowanie atrakcyjnej oferty w oparciu o wspólne działania naszych partnerów z Żelazowej Woli, Brochowa, Strzyżewa czy Sannik.

Na pewno będziemy jeszcze wracać do tych ambitnych zamierzeń, ale teraz przed nami są jeszcze wrześniowe obchody 80. rocznicy Bitwy nad Bzurą.
Przygotowania do tych uroczystości są bardzo zaawansowane, a po informacje o obchodach i o samej bitwie zapraszam do Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą i mieszczącego się w nim Sochaczewskiego Punktu Informacji Turystycznej.

Rozmawiała Jolanta Sosnowska

A A A
14.08.2019
godz.12:56
 

Zapisz się na newsletter

najnowsze zdjęcia
kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość