przejdź do Sochaczew.pl
124418 odwiedzin
Wypromuje nas SPIT

Już od czerwcowego Święta Mieszkańców-Dni Sochaczewa w Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą rusza Sochaczewski Punkt Informacji Turystycznej (SPIT). To zupełnie nowa inicjatywa, z której skorzystać będą mogli zarówno przyjezdni, jaki i mieszkańcy.

Zrewitalizowane ruiny zamku, możliwość podróży koleją wąskotorową, bliskość Żelazowej Woli, jedna z najlepszych ekspozycji muzealnych w kraju poświęcona jednej bitwie i szereg unikalnych wydarzeń kulturalnych i muzycznych, jak np. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski na Mazowszu, który może poszczycić się niemal 30-letnią historią. To tylko część walorów naszego miasta, z których nie tylko powinniśmy zdać sobie sprawę, ale też zacząć je intensywnie promować. Nasz potencjał zwiększają nowe inicjatywy. Letnie festiwale - jazzowy i folklorystyczny spotkały się z bardzo dobrym odbiorem. Nowa formuła Święta Mieszkańców - Dni Sochaczewa stara się przenosić punkt ciężkości z popowych koncertów na teatr czy sztuki uliczne. Ponadto miasto mocno inwestuje w swój wizerunek. Rewitalizujemy parki, remontujemy ulice, budujemy nadrzeczne bulwary, otwarto plażę miejską, niebawem będziemy posiadać park linowy i kawiarnię w miejscu dawnej przystani. Wszystko to ma na celu maksymalne zróżnicowanie oferty w ten sposób, by przyciągnąć do Sochaczewa jak najwięcej odwiedzających. Podobne działania sprawdziły się już w przypadku innych samorządów, chociażby Płocka czy Żyrardowa. Oczywiście stanowią one pewien proces i efekty przyjdą z czasem, nie możemy jednak pozostawać w tyle.

Teraz osoby odwiedzające Sochaczew w jednym miejscu otrzymają komplet informacji dotyczących tego, co warto odwiedzić oraz jakie wydarzenia odbędą się w mieście i okolicach. W SPIT znajdą się bowiem materiały promocyjne nie tylko przygotowane przez ratusz, ale też przez partnerów, którzy chcą współpracować z naszym samorządem. Wśród nich znaleźli się m.in. Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Dwór w Strzyżewie, Hotel Chopin, Pałac w Sannikach, Parafia pw. św. Jana Chrzciciela i św. Rocha w Brochowie, Muzeum Kolei Wąskotorowej czy Browar Socho. Już w najbliższe lato ich wspólna oferta trafi do wakacyjnego folderu, który będzie dostępny właśnie w SPIT.

Kompletna oferta dotyczyć będzie całego naszego regionu. Wszystkie materiały i foldery dostępne w SPIT będzie można pobrać za darmo. Punkt informacyjny będzie czynny od wtorku do niedzieli, w godzinach pracy muzeum. Jego zadaniem będzie także współpraca z organizacjami i biurami turystycznymi, jego pracownicy będą uczestniczyć w targach i wydarzeniach branżowych. Sochaczew, jako „Mała Ojczyna Chopina” ma zaistnieć na turystycznej mapie Polski.

Agnieszka Poryszewska
agnieszka.poryszewska@sochaczew.pl

A A A
26.04.2019
godz.12:54
 

Zapisz się na newsletter

najnowsze zdjęcia
kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość