przejdź do Sochaczew.pl
146035 odwiedzin
Kilometrów błota ubywa

Od chwili gdy ruszył sezon budowlany, uważnie przyglądamy się pracom prowadzonym w ramach jednego z flagowych projektów burmistrza Osieckiego: „Drogi zamiast błota”. Ekipom budowlanym udało się w tym roku utwardzić już blisko trzy i pół kilometra dróg osiedlowych, w tym dwa i pół kilometra asfaltem. 

Od początku funkcjonowania programu wdrożonego w 2011 roku, miasto poprawiło nawierzchnię 213 ulic o łącznej długości 54 km. Od dwóch lat widać też znaczącą przewagę asfaltu nad tłuczniem, gdyż większość osiedlowych dróg zyskuje nie tymczasową, ale docelową nakładkę bitumiczną.

- Gdy obejmowałem funkcję burmistrza, ze 113 km dróg znajdujących się we władaniu miasta, ponad 60 km to były drogi gruntowe. Od sześciu lat systematycznie poprawiamy mieszkańcom dojazd do domów i firm, wydajemy na ten cel ok. 2 mln zł rocznie i widać efekty. Tylko w 2015 roku roboty prowadziliśmy na ponad dwudziestu drogach o łącznej długości 6 km, z których większość utwardzono asfaltem. W tym roku chcemy osiągnąć podobny pułap 6 km - podkreśla burmistrz Piotr Osiecki.

Tylko od kwietnia 2016 r. nową nawierzchnię zyskały ulice: Mieszka I, część Spartańskiej, Wiśniowa, Robotnicza, Wołodyjowskiego, Równoległa, Cisowa i Sucharskiego. W sierpniu i wrześniu prace zaplanowano na Wyszyńskiego (nowa warstwa asfaltu i wyznaczenie miejsc postojowych), Kwiatów Polnych, Spokojnej, Wodnej, Wczasowej (na odcinku od ul. Profilowej do ul. Asnyka) i Profilowej. Tłuczeń ułożono na Konwaliowej, Sikorskiego i Pięknej. A to nie koniec. Przed miastem jeszcze ok. 2 miesiące sezonu budowlanego i kolejne drogi do utwardzenia.

Podobnie jak w ubiegłych latach, za realizację zadania odpowiedzialna jest podsochaczewska firma PRIMA. Program działa w oparciu o kilka założeń. Prace prowadzone są równomiernie we wszystkich dzielnicach, co pozwala uniknąć faworyzowania którejkolwiek części miasta. Na czoło listy trafiają drogi uzbrojone w sieć kanalizacyjną, dzięki czemu nie występują sytuacje zrywania niedawno położonego asfaltu. W praktyce, im więcej domów w danej drodze ma wykonane przyłącze do sanitarki, tym większa szansa na asfalt.

- W naszym mieście nie ma dzielnic ważnych i ważniejszych. Prace związane z remontami dróg prowadzimy w każdej części miasta i na bieżąco analizujemy sytuację w poszczególnych dzielnicach. Są jeszcze drogi, które czekają na asfalt, a właściciele przyłączyli swoje posesje do sieci kanalizacyjnej. Tak jest np. na osiedlu w rejonie ul. Smolnej. Wiemy o tym i jak pokazuje 6 lat funkcjonowania programu „Drogi zamiast błota”, nie zapominamy o żadnej z ulic naszego miasta – dodaje burmistrz Piotr Osiecki
W przypadku tego osiedla sytuacja jest szczególna. Od wiosny trwa kompleksowa przebudowa ronda u zbiegu ulic Mostowej, Wyszogrodzkiej i Chodakowskiej. Skierowanie sprzętu utwardzającego asfaltem drogi osiedlowe sparaliżowałoby ruch w tej części miasta, a np. ulica Powstańców Warszawy jest wykorzystywana przez mieszkańców jako objazd placu budowy.

Nie jest tajemnicą, że w tym roku kierowcy zamiast na brak remontów, narzekają na ich....nadmiar, a program „Drogi zamiast błota” absolutnie nie wyczerpuje wydatków Sochaczewa na stan dróg. Trwa kompleksowy remont ok. 850 m ulicy Płockiej wraz z naprawą konstrukcji mostu i wykonaniem prawoskrętu z ul. Płockiej w Gawłowską, wymianą nawierzchni asfaltowej na całej długości, utworzeniem ścieżki rowerowej i montażem stylizowanego oświetlenia. Na to zadanie, prowadzone w partnerstwie z powiatem, ratusz otrzymał kilka milionów dofinansowania z rządowego „Programu rozwoju infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”. Powstaje nowy chodnik przy ulicy Warszawskiej, który poprowadzi aż na rogatki miasta do tzw. ronda Tesco-Obi.

Równolegle Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich prowadzi prace na rondach przy ulicy Licealnej i ulicy Wyszogrodzkiej.

Sebastian Stępień
sebastian.stepien@sochaczew.pl

A A A
16.09.2016
godz.08:11
 

Zapisz się na newsletter

najnowsze zdjęcia
kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość